Weekviering

Een keer in de drie weken is op woensdag van 11.00 - 11.30 uur (bovenbouw) en van 11.45 - 12.15 uur (onderbouw) een viering in de aula voor alle kinderen en leerkrachten.

Alle groepen hebben een vaste plek in de aula en zorgen ervoor dat ze om 11.00 uur klaar zitten, zodat we kunnen beginnen. Ouders/verzorgers en andere belangstellenden zijn welkom om aanwezig te zijn tijdens te viering. Zij gaan altijd boven staan en indien nodig mogen ze een kruk pakken.

De leerkrachten zorgen voor variatie in het aanbod van de stukjes. We denken hierbij aan zang, dans, cabaret, toneel, poëzie, muziek maken, proefjes uitvoeren etc. We nodigen de kinderen uit om mee te denken over de invulling van de weekviering. Er zijn altijd 4 voordrachten. De groepen rouleren en weten ruim van te voren wie er aan de beurt is. De weekviering wordt steeds door een andere groep gepresenteerd. Ook worden bijzonderheden voor de kinderen doorgegeven tijdens de weekviering. De viering wordt afgesloten met het Einder-lied.

Naast deze weekvieringen is er op de woensdagen voor een vakantie een 'open podium' waarvoor alle kinderen zich mogen inschrijven. Zo krijgt iedereen de kans om hun talent te laten zien!

Tenslotte zijn er ook nog themagerelateerde vieringen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de opening/afsluiting van een kleuterthema, de opening/afsluiting van de Kinderboekenweek of het openen van een nieuw schooljaar.