Het schoolgebouw en haar omgeving:

’t Einder is een openbare basisschool die is gestart in 1984. De school staat in de wijk Paashoef in Gemert. Er is in de omgeving van de school, en daarmee ook de wijk waarin onze kinderen wonen, veel ruimte om te spelen.
Sinds 1990 zijn we gehuisvest in een modern gebouw dat aan alle kanten openheid uitstraalt. Een gebouw met veel ruimte, doorkijkjes, licht en mogelijkheden. ‘t Einder heeft dertien klaslokalen, een speelzaal, een centrale aula, een infotheek, een bibliotheek, diverse werkruimtes en een personeelsruimte.
Het gebouw kenmerkt zich door veel extra ruimtes. Bij ieder klaslokaal is er een gezamenlijke voorruimte aanwezig waarin kinderen rustig aan opdrachten en onder extra begeleiding kunnen werken. Het gebouw is volledig toegankelijk voor mindervalide mensen.​