Workshops talentontwikkeling gr 4 t/m 6

Beste ouders/verzorgers,

Op onze school vinden wij het belangrijk om steeds meer het accent te leggen op de talentontwikkeling van onze leerlingen. Het gaat daarbij om talenten in de breedste zin: cognitief, sociaal en creatief. Iedere leerling krijgt zo meer kansen om zichzelf te ontplooien en het is meteen een goede investering voor de toekomst.
Ieder kind heeft talenten. Om het zelfvertrouwen van kinderen te stimuleren is het belangrijk dat ze hun eigen talenten en die van anderen leren (her)kennen. Hierdoor ervaren ze dat iedereen een eigen talent heeft en dat elk talent of kwaliteit belangrijk is.

De workshops worden georganiseerd in het schoolgebouw of op locatie en worden verzorgd door vakmensen, ouders, opa’s, oma’s, leerkrachten en leerlingen. Lokale bedrijven, verenigingen, de middelbare school en een zorginstelling werken hieraan mee. Hierdoor kunnen kinderen op diverse vakgebieden hun talenten ontdekken en ontwikkelen.

In oktober gaan we met de groepen 4, 5, 5/6 en 6 starten met de eerste ronde talentontwikkeling van het nieuwe schooljaar. In totaal gaan we voor alle leerlingen drie rondes organiseren. Wij zorgen voor het aanbod van de workshops en willen vragen of u dit schooljaar bij een workshop mee kunt komen helpen. Ook als u zelf een workshop kunt verzorgen horen wij dit graag. U kunt dit aangeven op deurbrieven bij de groepen 4 t/m 6. Alvast ontzettend bedankt!

Groetjes,
Janneke, Nienke, Evelyn, Marloes, Roel,