Vervangingsproblematiek week 3 (5 febr)

Beste ouders/verzorgers,

Hieronder ziet u hoe wij tot nu toe deze week moeten puzzelen om e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Voor vandaag, woensdag 5 februari, hebben we 3 leerkrachten afwezig (Ineke, Evelyn en Roel) en dus 3 groepen (gr. 1/2, gr. 4b en gr. 5a)  onbezet. Amy was eerst niet inzetbaar maar gelukkig kan zij alsnog aanwezig zijn en hebben we Marco (gymleraar en vader van een van onze leerlingen) bereid gevonden ons te helpen in de gymlessen. Amy neemt groep 1/2 van Ineke, Nienke start met groep 5 van Roel. Groep 3 en 4 start met de gym met Marco, Riky en Ellen. Na de gym van 3/4 neemt Nienke de groep 5 naar gym en de groepen 4 mee terug. Nienke, Irene en ik staan dan de rest van ochtend afwisselend in 4b. Marco neemt in de gymles gr. 5 i.p.v. Roel. Na deze gymles neemt Marco de gymles van de groep van Ingrid. Ingrid neemt groep 5 na de gym weer over.

Voor morgen en overmorgen is Roel (gr.5) nog altijd afwezig. Daar ligt nog een uitdaging, mede omdat er vanuit de vervangerspoule van PlatOO geen beschikbare leerkrachten inzetbaar zijn.
Het lukt (nog wel) met groepen opdelen en veel verschillende leerkrachten voor een groep. Dit alles heeft effect op de kwaliteit van ons onderwijs. We trachten het op te lossen, en hopen de kinderen niet naar huis te hoeven sturen.

Met vriendelijke groet,

namens team 't Einder