Veilige Schoolomgeving!

Beste ouders/verzorgers van onze kinderen,

Bij het in- en uitgaan van onze school kan het heel druk zijn; veel auto’s waarmee kinderen worden gebracht en gehaald, fietsende en lopende kinderen, alles door elkaar op het zelfde moment. We willen allemaal dat de weg naar school zo veilig mogelijk is, maar toch wordt het vaak een onoverzichtelijke toestand. Er is geconstateerd dat op veel plekken wordt geparkeerd waar dat niet mag, zoals binnen 10 meter van een oversteekplaats of óp een oversteekplaats, bij opritten van buurtbewoners of op groenstroken.

Fout en/of gevaarlijk geparkeerde auto’s vormen een probleem in veel woonwijken. Veel mensen realiseren zich niet dat dit invloed heeft op de verkeersveiligheid, in het bijzonder voor kinderen. Kinderen vallen niet op achter of tussen geparkeerde auto’s en lopen bij het oversteken groot gevaar. Bovendien hebben kinderen tot een leeftijd van 10 jaar tijdens het spelen te weinig oog op het verkeer en kunnen dit gevaar niet inschatten. Door kinderen minder vaak met de auto te brengen of verderop te parkeren kan het al een stuk veiliger worden. Ook de buurtbewoners ervaren minder overlast.

Wij vragen u daarom met klem om zoveel mogelijk uw kind(eren) te voet of met de fiets naar school te brengen. Komt u toch met de auto dan verzoeken wij u dringend om in de daarvoor bestemde parkeervakken te parkeren.

Een veilige schoolomgeving, dat willen we toch allemaal!

Vriendelijke groet,
Verkeerswerkgroep ‘t Einder