Superboek.nl; voor leerlingen die moeite hebben met lezen vanwege bijvoorbeeld dyslexie, ADHD of een visuele beperking

Leesplezier voor leerlingen die moeite hebben met lezen!

Lezen is leuk en belangrijk. Voor kinderen die moeite hebben met lezen, bijvoorbeeld door dyslexie, TOS, ADHD, een fysieke of visuele beperking, kan het ook moeilijk zijn. Wij helpen deze kinderen graag! Hoe? Met de jeugdcollectie van Passend Lezen. Deze collectie bevat boeken, kranten en tijdschriften in verschillende leesvormen zoals audio, braille en grootletter. Voor de jeugd is er een speciale collectie beschikbaar met ruim 14.000 gesproken boeken, 3.500 brailleboeken en meer dan 20 jeugdtijdschriften.

Superboek.nl

De jeugdcollectie van Passend Lezen is te vinden via superboek.nl. Hier staan ook de actuele en populaire titels van dit moment, gerangschikt op leeftijd. Van Jip en Janneke, Mees Kees tot aan Dummie de Mummie, Divergent, Julius Zebra en Kidsweek. Luisteren naar boeken gaat gemakkelijk via de gratis Daisylezer-app (voor iOS en Android) of de site, maar het kan ook via de Daisyspeler. Zo wordt het voor deze leerlingen makkelijker en leuker om te lezen.

Gratis lid tot 18 jaar
Het lidmaatschap bij Passend Lezen is gratis voor kinderen met een leesbeperking tot 18 jaar! Bij inschrijving is de toestemming van ouders nodig.

Voordelen van superboek.nl:
  • Meer dan 14.000 gesproken boeken
  • Gerangschikt op leeftijd
  • Streamen of downloaden via de site of app, dus luisteren waar je wil
  • Gratis voor iedereen tot 18 jaar met een leesbeperking, zoals dyslexie, TOS, slechtziendheid of ADHD

Inschrijven of meer weten? Ga naar superboek.nl