Op reis in Gemert!

Afgelopen week zijn de groepen 1-2 op reis geweest. Binnen het thema ‘vakantie’ maakten de kinderen met hun groep een heuse treinreis door Gemert! De trein van het Boerenbondsmuseum ‘De Goede Moordenaar’ bracht de kinderen naar de mooiste plekjes van Gemert. Een ritje door de winkelstraat mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Er werd gezwaaid naar ouders, opa’s en oma’s en naar iedereen die maar terug wilde zwaaien.

Op school werd de trein eerst nog even vrolijk uitgezwaaid door enkele ouders en daar begon de trip. Conducteur Martien blies keihard op zijn fluitje, zodat de machinist wist dat hij kon vertrekken. Wauw, wat een beleving! De kinderen zagen huizen ('Daar is míjn huis!! Daar woont oma!!') de bakker, het kasteel, het Ridderplein, het gemeentehuis, koeien, weilanden en rotondes. Conducteur Martien vertelde verhalen over het verleden van 'De Goede Moordenaar', over Ridders en het kasteel.

Het was geweldig, of zoals sommigen na afloop zeiden: 'Dit was echt de leukste dag van mijn leven!!’ en ‘Dit was het leukste dat ik óóit heb gedaan!! Gaan we morgen weer??'

Wat hebben de kinderen genoten van het reisje door Gemert! Het leek wel een schoolreisje..!