Onze voorleeskampioen van 2020/2021: Jabin van den Boom uit 7a!

Deze week is de voorleeswedstrijd gehouden. Kinderen uit de groepen 7 en 8 konden hieraan meedoen. Er waren 15 kinderen die heel graag voorleeskampioen wilden worden, superleuk! In de groepen 7a, 6-7b en groep 8 werden eerst voorrondes gehouden zodat er uiteindelijk 3 kandidaten overbleven voor de voorleeswedstrijd.
Uit groep 7a was dat Jabin, uit groep 7b Jesse en uit groep 8 Elke.
Dit schooljaar konden we helaas niet met alle kinderen in de aula zitten om te kijken en te luisteren naar de voorleeskunsten van deze kinderen. Er waren daarom van elke kandidaat filmpjes gemaakt, en zo konden de groepen 3 t/m 8 in de eigen klas via het digibord toch elke kandidaat bekijken en vervolgens stemmen.
Het werd een spannende nek-aan-nek-race want iedere kandidaat kreeg een heleboel stemmen...!
De kandidaten konden alle 3 heel goed voorlezen, dat was wel duidelijk.

En vandaag werd de uitslag bekend gemaakt! De drie kandidaten en alle kinderen uit de groepen 6-7, 7 en 8 waren om 8.40 uur al aanwezig in de aula. Iedere kandidaat kreeg een mooi ingepakt doosje om uit te pakken. In elk doosje zat een gouden briefje, maar slechts op 1 briefje stond: jij bent de voorleeskampioen!
En wat bleek: Jabin van den Boom is onze nieuwe voorleeskampioen!
Natuurlijk jammer voor Jesse en Elke, zij hadden zeker heel goed hun best gedaan.

Van harte gefeliciteerd Jabin, en we wensen je heel veel plezier en succes bij de vervolgronde!
We zijn er trots op dat jij dit jaar 't Einder mag vertegenwoordigen.