Onze scholen zijn weer begonnen!

Na een lange zomervakantie is het opeens zover... de scholen gaan weer beginnen! De drukte in het verkeer neemt toe en dat is voor iedereen even wennen. Niet alleen voor de kinderen en jongeren in het verkeer, maar ook voor automobilisten. Uit ongevalscijfers blijkt dat elk jaar weer in de periode na de zomervakantie een piek te zien is in het aantal kinderen dat betrokken is bij een verkeersongeval (bron: Veilig Verkeer Nederland). Deze negatieve trend willen we een halt toeroepen. En daar hebben we héél Nederland bij nodig.

Samen zorgen we er voor dat kinderen veilig naar en van school kunnen fietsen en lopen. Tips voor automobilisten: Pas je snelheid aan, rijd mobielvrij (MONO), vermijd indien mogelijk schoolzones, werk vanuit huis (ook nog beter voor je portemonnee😉), vertrek op tijd en pak vaker de fiets (goed voor de gezondheid).

Bedankt voor het meedoen!