Online workshop "leren omgaan met stress en spanning" voor kinderen van 8 t/m 14 jaar

Online KennisFabriek: Leren omgaan met stress en spanning

Op donderdag 29 april organiseert Bibliotheek De Lage Beemden een online KennisFabriek.
Kindertherapeut Maaike Dortmans verzorgt een workshop voor kinderen van 8 tot en met 14 jaar die wel eens stress en spanning ervaren.

Heb jij wel eens buikpijn, hoofdpijn of voel je jezelf soms niet zo fijn van binnen? Dat is helemaal niet gek, en zeker niet in een tijd als deze waarin veel van ons wordt gevraagd. Juist nu zijn sport, ontspanning en contact met vrienden erg belangrijk om jezelf goed te voelen. Als je dat mist of niet op een andere manier inzet, kun je klachten krijgen. Maaike Dortmans weet alles over stress en spanning bij kinderen en jongeren. Ze legt op een duidelijke manier uit wat stress en spanning precies is en hoe je dat bij jezelf kunt opmerken. Ze geeft tips hoe je hier zelf wat aan kunt doen.

Maaike Dortmans is eigenaar van ‘Praktijk Gezellig Stralen’ in Boekel en Lelystad en van het online platform ‘Tutorial Books’. ‘Praktijk Gezellig Stralen’ is een praktijk voor kinder- en jeugdtherapie met jarenlange ervaring en expertise op het gebied van therapie, coaching en EMDR voor kinderen, jongeren en hun ouders. In deze praktijk staat vertrouwen, maar ook gezelligheid centraal. Met haar online video-platform ‘Tutorial Books’ verkoopt Maaike online coachboeken met thema’s als omgaan met stress en spanning, omgaan met de scheiding van mijn ouders of omgaan met mijn volle hoofd.

In 12 weken tijd helpt Maaike de jongeren, daar waar ze bij geholpen willen worden. Jongeren bekijken in een online veilige omgeving verschillende video’s en maken zelfstandig de bijbehorende opdrachten. Het doel van Maaike is om het kind, de jongere en de ouder weer te laten stralen en te laten genieten van de mooie dingen in het leven.
De KennisFabriek vindt plaats op donderdag 29 april van 18.30 – 19.30 uur. Aanmelden kan via www.bibliotheeklagebeemden.nl. Na aanmelding ontvang je de link voor de online workshop in je mail. Meld je op tijd aan, want vol is vol.

Tijdens de workshop is het handig om, naast een laptop of tablet, ook het volgende bij de hand te hebben: pen, schrijfpapier, kleurpotloden/stiften, tekenpapier en een stukje klei.