Nieuw: Voorleeshoek voor 0-10 jaar

De Voorleeshoek

Vier nieuwe filmpjes per week.

De Voorleeshoek is een digitaal hoekje op de tablet, telefoon of computer waar kinderen van 0 tot 10 jaar filmpjes bekijken en even heerlijk weg kunnen dromen. De filmpjes zijn een combinatie van spannende verhalen, leuke prenten en mooie klassieke muziek.

Elke week worden er vier nieuwe filmpjes geplaatst. Zo heb je altijd een rijk gevulde boekenkast. De Voorleeshoek breidt zich snel uit. Op den duur komen er ook filmpjes in andere talen.

Leesplezier voor iedereen

Het is belangrijk om elke dag voor te lezen of zelf te lezen. Goed voor de taalontwikkeling, woordenschat en het taalgevoel. Kinderen die als baby al zijn voorgelezen, zijn later beter in taal. Je kan dus niet vroeg genoeg beginnen met voorlezen. Maar voorlezen is ook gewoon heel erg leuk.

Gratis toegang
De Voorleeshoek is gratis toegankelijk in de Bibliotheek, maar ook thuis (inloggen kan met je bibliotheekpas).
Zie www.bibliotheekdelagebeemden.nl voor meer informatie en een link naar de voorleeshoek.
Veel leesplezier!