Feest op 't Einder!

Openbare basisschool 't Einder in feeststemming!

Gemert: Op feestelijke wijze werd afgelopen donderdag 29 maart de geheel vernieuwde speelplaats van basisschool 't Einder officieel heropend door wethouder Jan Bevers. Dit na een jaar van voorbereiding en ideeën bedenken. De vernieuwde speelplaats met een groot en modern speeltoestel is al na de zomervakantie in gebruik genomen. "Het is een extra feestelijke week omdat alle werkzaamheden rond de speelplaats nu zijn afgerond en omdat we een zeer positief verslag van de onderwijsinspectie kregen over ons onderwijs" sprak Gerard van der Bruggen, directeur van 't Einder tijdens de openingsceremonie van de speelplaats.

Wethouder Jan Bevers sprak zijn complimenten uit aan de school, de kinderen en het team. Het is dan ook uniek te noemen dat de kinderen van de kinderklankbordgroep het grote speeltoestel in samenwerking met de leverancier van het toestel (firma Kompan) ontworpen hebben. "In de historie van het bedrijf is dat nog niet eerder voorgekomen", vertelde Freddy Vonken als vertegenwoordiger van Kompan. "Samen met de kinderklankbordgroep is er gekeken naar de wensen van de leerlingen. Zo wilden de kinderen zeker een duikelstang, een glijbuis en iets om te klimmen en te klauteren. Met de plaatsing van het speeltoestel en enkele duikelrekken is dit zeker gelukt", vervolgt Gerard. Ook aan de kleuters en peuters is gedacht. "Zij hebben hun eigen speelplaats en een speeltoestel, waarbij zij op allerlei manieren kunnen klauteren, klimmen en de wereld om hen heen kunnen verkennen. "Met het plaatsen van de laatste tegel, het lieveheersbeestje (symbool tegen zinloos geweld) door Wethouder Bevers is in het bijzijn van alle leerlingen en het team donderdagochtend de nieuwe speelplaats officieel geopend. "Een speelplaats waar we de komende jaren veel speelplezier aan hopen te beleven", sloot Gerard van der Bruggen zijn woordje af.
Op 't Einder was het deze week dubbel feest na een zeer positief verlopen bezoek van de onderwijsinspectie. Mevrouw Mirjam Timmerman bracht op dinsdag 20 maart jl. een bezoek aan

't Einder en sprak erg lovende woorden over de school. In gesprekken met kinderen merkte zij op dat de leerlingen van 't Einder trots zijn op hun school:
"De leraren hebben veel te vertellen en wij ook", aldus leerlingen van groep 7 en groep 8. De school krijgt een goede beoordeling voor het zicht houden op de ontwikkeling van de leerlingen. Daarnaast is sprake van goed vakmanschap van de leraren en is er een goede kwaliteitscultuur te vinden op 't Einder. “Dit zijn complimenten waar we als school erg trots op zijn!”
Daarnaast gaat het ook goed met het leerlingenaantal van de school. 't Einder gaat in het schooljaar 2018-2019 van start met 11 groepen (nu 10): hierdoor kunnen er drie kleine groepen 1-2 en twee kleine groepen 3 gevormd worden. Al met al redenen voor een feestje en dat is vorige week dan ook nadrukkelijk gevierd op openbare basisschool 't Einder!