De Thuisbieb-app

Leuke e-books in de ThuisBieb

De Bibliotheek heeft e-books voor alle leerlingen

De deuren van de Bibliotheken zijn gesloten, maar online is de Bibliotheek open!

ThuisBieb: vrij beschikbare e-books
De ThuisBieb-app is toegankelijk voor iedereen. Dus ook als je leerlingen géén lid zijn van de Bibliotheek! In de app staan 100 e-books, waarvan 21 titels voor kinderen tot en met 12 jaar, zoals Fien komt dat zien! van Harmen van Straaten en Alaska van Anna Woltz. Met de ThuisBieb willen de Bibliotheken iedereen die thuiszit, dus ook kinderen, een hart onder de riem steken in deze onzekere tijd.

Hoe werkt de ThuisBieb?
De e-books staan in de speciale gratis ThuisBieb-app. De ThuisBieb-app voor iOS is nu beschikbaar in de AppStore en voor Android in de Play Store. Wanneer de app is geïnstalleerd kun je het aanbod bekijken en titels selecteren. De app is in elk geval beschikbaar tot en met 10 mei. Meer informatie kun je vinden op jeugdbibliotheek.nl/thuisbieb.

Jeugdbibliotheek.nl
Speciaal voor deze periode heeft de Bibliotheek ook extra luisterboeken beschikbaar gesteld voor kinderen die geen lid zijn van de bibliotheek. Deze zijn vrij toegankelijk via de LuisterBieb-app. Net als de voorleesfilmpjes van De Voorleeshoek en Bereslim.

Kinderen die lid zijn van de Bibliotheek kunnen naast de e-books in de ThuisBieb nog veel meer e-books lenen. Ook kunnen ze oefenen voor schoolvakken via Junior Einstein. Kijk op jeugdbibliotheek.nl voor een overzicht van alle digitale producten voor kinderen.

Veel leesplezier allemaal!