24 januari voorleesontbijt!

Voorleesontbijt op woensdag 24 januari 2018.
In het kader van de Nationale Voorleesdagen organiseren wij op woensdag 24 januari een gezellige voorleesdag. Het thema van deze dag is Wilde Dieren.
Het programma ziet er als volgt uit:
08.30 uur: iedereen gaat in de eigen groep genieten van een heerlijk ontbijt!
09.30 uur: gezamenlijk programma in de aula. Het prentenboek van het jaar “Sst… tijger slaapt!” wordt voorgelezen door onze voorleeskampioen Bo de Sadeleer en uitgebeeld door enkele kinderen uit groep 4b.
10.00 uur: pauze.
10.15 uur: fruit eten en drinken in de eigen klas.
10.30 uur: alle kinderen (groep 3 t/m 8) maken een keuze uit de door de leerkrachten gepresenteerde boeken. Ieder kind gaat luisteren naar het boek van zijn/haar keuze en vervolgens een verwerkingsopdracht daarbij maken. De school is verdeeld in 3 bouwen: groepen 1-2, groepen 3 t/m 5, groepen 6 t/m 8. Ieder kind maakt een keuze in de eigen bouw.
De kinderen van de groepen 1-2 worden door de leerkrachten in groepen verdeeld en maken geen verwerkingsopdracht.
11.30 uur: de kinderen van de groepen 3 t/m 8 maken nogmaals een keuze uit de door de leerkrachten gepresenteerde boeken. De kinderen van de groepen 1-2 beginnen al om 11.00 uur aan de tweede ronde.
12.30 uur: school uit.

De gymlessen vervallen voor alle groepen deze dag!
Het ouder-kindmoment voor de groepen 1-2 vervalt deze dag!
U als ouder bent van harte uitgenodigd om bij het programma in de aula aanwezig te zijn.

Om deze dag goed te laten slagen verwachten wij het volgende van u en uw kind(eren):
  • iedereen brengt op 22 januari of 23 januari een bord, beker en bestek mee. Alle spullen graag voorzien van naam en meegeven in een plastic tas.
  • iedereen brengt iets mee van de intekenlijst die vanaf maandag 15 januari bij iedere klasdeur hangt. Er kan ingetekend worden voor beleg, drinken, broodmandjes en servetten. Brood wordt door school geregeld.
  • In elke groep wordt ouderhulp gevraagd om hand- en spandiensten te verlenen tijdens het ontbijt en daarna te helpen met opruimen.

Wij hebben er nu al zin in en maken er met zijn allen een gezellige voorleesdag van. Tot dan!!