20 t/m 30 januari: De Nationale Voorleesdagen!

Nationale Voorleesdagen 2021: ONLINE pyjamafeest
Van woensdag 20 januari tot en met zaterdag 30 januari vinden de Nationale Voorleesdagen plaats. Het doel van de Nationale Voorleesdagen is het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

Voorlezen maakt je leuker!
Voorlezen is goed voor de taalontwikkeling, zo komen peuters en kleuters in aanraking met nieuwe woorden, leren ze hoe een zin opgebouwd is en wordt hun woordenschat én taalbegrip vergroot.

ONLINE pyjamafeest
Natuurlijk gaan we voorlezen uit het Prentenboek van het Jaar Coco kan het! van Loes Riphagen. Dit jaar is het pyjamafeestje niet in de Bibliotheek maar kun je het feestje gezellig thuis op de bank of in bed vieren. Trek je pyjama aan, pak je liefste knuffel en luister samen online naar het verhaal van Coco. Wanneer je jouw pyjamafeestje thuis houdt, dat bepaal je zelf. Het verhaal van Coco is namelijk te bekijken en beluisteren van woensdag 20 januari tot en met zaterdag 30 januari. Dat kan via www.bibliotheeklagebeemden.nl
Coco kan het!
Coco kan het! van Loes Riphagen is het Prentenboek van het Jaar 2021. Alle babyvogels gaan voor het eerst vliegen. Alleen Coco durft niet. Wat als ze valt? Of als een kat haar grijpt? Maar als het wél lukt, kan ze samen met haar vriendjes mooie vormen vliegen. Is Coco klaar om haar vleugels uit te slaan?

Nationale Voorleesdagen 2021: Knutselactiviteit

Knutsel je eigen vogel Coco
Knutsel je eigen leuke, schattige, grappige Coco en breng haar terug naar haar mama in het nest. Je maakt hiermee kans op het prachtige prentenboek Coco kan het!. Doe mee en misschien ben jij wel die geluksvogel!
In alle vestigingen van Bibliotheek De Lage Beemden staat op het raam een boom met een nest. In het nest woont de mama van Coco. Maar waar is Coco?
De Bibliotheek vraagt kinderen van 2 t/m 6 jaar om thuis een leuke Coco te knutselen en haar terug te brengen naar haar mama in het nest. De geknutselde vogels kunnen ingeleverd worden in de Bibliotheek tot en met zaterdag 30 januari 2021 tijdens de bemande uren. Alle vogels worden in de boom gehangen, zodat iedereen deze door het raam kan bewonderen. Op 1 februari kiest de mama van Coco één vogel uit het nest. Deze geluksvogel wordt beloond met het prachtige prentenboek Coco kan het!. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
Vermeld ergens op je vogel ook nog je naam, leeftijd en telefoonnummer of e-mailadres.

Voor ideeën verwijzen we naar de website van Loes Riphagen. In korte filmpjes legt zij hier uit hoe je een vogel kunt knutselen. https://loesriphagen.nl/pages/knutselpagina