Kleuterbieb

Nieuw! KleuterBieb

Droom weg bij de mooiste voorleesverhalen.
Vanaf september gaan we in de bibliotheken Beek en Donk, Gemert en Boekel weer voorlezen aan kleuters. Steeds met een actueel thema en een leuke activiteit. Het voorlezen heeft een naam gekregen: KleuterBieb. In Beek en Donk vindt de KleuterBieb plaats op de eerste woensdag van de maand van 14.00 tot 14.45 uur. In Gemert is de KleuterBieb elke tweede woensdag van de maand van 15.30 tot 16.15 uur en in Boekel wordt op de derde woensdag van de maand van 14.00 tot 14.45 uur voorgelezen.

Voor wie?
Het voorlezen is bedoeld voor kleuters van 4 tot 6 jaar en hun (groot)ouders. Na het lezen nemen we de tijd voor een activiteit, zoals zingen, knutselen of een spel. Kom met je (klein)kind naar de bibliotheek en geniet samen van de mooiste verhalen. In deze coronatijd is het aantal deelnemende kinderen en ouders beperkt. Het is daarom verplicht om van tevoren aan te melden via www.bibliotheeklagebeemden.nl.

Waarom voorlezen?
Voorlezen is leuk, spannend en goed voor de (taal)ontwikkeling van kinderen. Door voor te lezen leren kinderen nieuwe woorden kennen en ontdekken ze hoe zinnen worden opgebouwd. Daarnaast helpt voorlezen bij het leren luisteren en concentreren. Bovendien stimuleert voorlezen de fantasie. Allemaal zaken waar kinderen een leven lang plezier van hebben. Maar bovenal is voorlezen gezellig en plezierig en iets waar kinderen en ouders samen van kunnen genieten!